Kwaliteit en privacy
Zorgverlener en cliënt kunnen het beste gezamenlijk bepalen welke behandeling passend is. Bemoeienis van de zorgverzekeraar is daarbij niet gewenst. Om die reden is Akompani een contractvrije praktijk.
Voor het welslagen van een psychotherapie is het belangrijk dat de vertrouwensrelatie tussen therapeut en cliënt gewaarborgd is. In dit kader was het decennia lang vanzelfsprekend dat hetgeen binnen de muren van de spreekkamer wordt besproken, ook binnenskamers blijft. Tegenwoordig is dit helaas niet meer standaard gegarandeerd. Akompani besteedt daarom extra aandacht aan de bescherming van uw privacy, onder meer door u de mogelijkheid te bieden een speciale verklaring te ondertekenen die de therapeut ontslaat van de wettelijke verplichting om informatie aan te leveren aan derden.
Klachten en geschillen
Als u bij mij in psychotherapie gaat, dan kunt u er op rekenen dat ik mijn uiterste best zal doen u zo goed mogelijk te helpen. Het is daarbij belangrijk dat u en ik het eens zijn over de behandeling en dat u zich veilig bij mij voelt.
Mocht er iets zijn in mijn handelswijze of bejegening wat u niet prettig vindt, dan wil ik u van harte uitnodigen om dat met mij te bespreken. Als u er met mij niet uitkomt, dan bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de beroepsvereniging waarvan ik lid ben.
Meer informatie over de klachten- en geschillenregeling vindt u op de site van de Nederlandse Vereniging voor Psychotherapie.